Julehilsen

Nå som julen nærmer seg er det hyggelig å sende en liten julehilsen til FFN sine medlemmer.

Siden Årstreffet på Valhall med påfølgende utstilling sitter jeg med en veldig god følelse om at FFN er på rett vei. Vi har fått en del nye medlemmer så medlemstallet begynner å dra seg mot 500 medlemmer. Dette er vi, styret, svært glade for da det er tydelig at flere og flere som vil ha en god jakthund har valgt å satse på vår rase.

Jeg har fulgt nøye med på resultatene gjennom tiden siden møtet i juni og det er med stor glede jeg kan konstatere at utstilling og jaktprøve-resultatene er fantastiske. Meget vakre og gode hunder. Det forteller meg at vi har en sunn og frisk rase som vi kan være stolte av.

Hvordan blir veien videre? Jo, i mitt hode vil det si at vi har et så utrolig godt hundemateriale vi er forpliktet til å passe på og hegne rundt.

Vestoppland harehundklubb som teknisk arrangør med David Herberg og Trond Ivar Moen fra styret FFN la ned et enormt arbeide for å gjøre Finskstøverpokalen til en topp opplevelse for de som stilte med hunder. Tilbakemeldinger jeg har fått var at arrangementet gikk på skinner hele veien. Da kan man kun si, fantastisk gjennomført og takk for det store forarbeidet.

I høst har det vært høy aktivitet med mange styremøter på Teams. Vi har jobbet hardt for å snu trenden til foreningens noe trange økonomi og pr dato ser det ut som om vi har klart dette. Vi jobber hele tiden med å skaffe foreningen langsiktige sponsoravtaler. Dette er en tidkrevende jobb og med en nedgang i landets økonomi som bakteppe opplever vi at midlene sitter langt inne. Men vi har noe som kan bli interessant, og som vi skal forsøke å lande etter hvert.

Nå går vi inn i den stille høytid og vi samles og feirer jul med familie og venner, god mat og drikke. Egentlig en hyggelig høytid, men så kommer den nyttårsaftenen. Tenker da spesielt på våre kjære hunder hvor mange sliter og ikke har det så bra når rakettene begynner å smelle. Ta godt vare på de denne kvelden da de fortjener det etter all oppofrende innsats de har gjort for oss gjennom året så langt.

Til slutt vil jeg få ønske dere alle EN GOD JUL og ET RIKTIG GODT NYTTÅR.

Med julehilsen,

Dag Rune Løvberg,