Påskehilsen fra styret

Jaktsesongen 2019/2020 er nå over og alle våre håpefulle finner må stå i band frem til 20. august.

Det er sikkert mange Finskstøvereiere som kan tenke tilbake på gode resultater for sine finskstøvere, både på utstilling og jaktprøver.

Rasen har markert seg meget bra på de store prøvene som Vallhallprøven, DM og NM. Noe vi skal ta med oss videre inn i 2020. Mange medlemmer har lagt inn et betydelig arbeid både i ring og den enkelte klubb. Avlsarbeidet fungerer bra og det har i 2019 blitt registrert mange valper.

Dessverre er Norge som resten av verden kommet opp i en svært uheldig situasjon hvor Corona viruset har stoppet en hel verden. Og siden vi er en del av den så har den også truffet Norge og oss. Resultatet av dette er at alle samlinger utover våren vil bli avlyst eller utsatt til høsten. Av den grunn har vi avlyst vår samling og årsmøte i Kristiansand i mai. Alle styrets medlemmer er innforstått med å stå et år til slik at denne situasjon ikke på den måten rammer Finskstøverforeningen Norge i noen stor grad.

Styret håper 2020 vil bli et like godt år for finskstøverrasen og at medlemstallet igjen vil stige.

Så da er det snart bare å ta en velfortjent påskeferie.

Styret i FFN vil ønske alle i Finskstøverforeningen en riktig God Påske

Styret i FFN