Månedens hund i mai 2024 – RR Liakammen’s Nova

1 x 1 EP, 377 KP

Bestått RR

Utstilling: 2 x Excellent

Liakammen’s Nova blei født i en søskenflokk på 9 og etter å ha henta henne hos Arvid Handberg, slo hun seg fort til rette her hjemme og lek og moro med de andre hundene blei hennes hverdag.

Vår og sommer gikk, og snart ventet skogen på oss og Nova skulle bli skogsvant. Det gikk ikke lenge før Nova tok ut sine første harer og hun jobbet hele dagene ut, så jeg valgte å ta det litt med ro og passet på at hun fikk hvile mellom slippene på grunn av sin unge alder. Hun kunne uansett ikke stille på prøve da hun bare var 14 måneder i februar når prøvesesongen ble avsluttet.

Utstilling blei unnagjort sommeren ‘23 der Nova fikk en fin kritikk med Excellent. Høsten ’23 stilte vi på prøve allerede 18. september og hun fikk en 2. ÅP. Etter dette har vi stilt på 5 prøver og har 1×3, 2×1 ÅP på snø og 1×2 ÅP på barmark. Hun har 1×1 EP, 377 KP. Hun mangler en 1. på barmark for å få sitt jaktchampionat som blir neste sesongs store mål. Nova er 100 % jaktprøvepremiert og har også bestått RR.

Kan også legge til at Nova har et meget vennlig gemytt og en veldig glad og energifull hund.

Posted in Månedens hund.