NKK trenger ditt samtykke

I løpet av juli trer den nye personvernloven i kraft. Hvis du fortsatt ønsker å motta relevant medlemsinformasjon fra NKK, må du gi ditt samtykke til dette via «Min Side».

Personvernreglene har blitt kalt GDPR (General Data Protection Regulaton), EUs personvernforordning. De innlemmes nå i norsk lov ved en ny personopplysningslov.

Personopplysningsregler har vi hatt en god stund allerede i Norge. Norsk Kennel Klub har et godt system på plass for å etterleve reglene som har vært: Vi beskytter medlemsinformasjon, og informasjon vi registrerer i forhold til eierskap, helseprøver og mye mer som ligger i vårt tjenesteregister.

De nye reglene som innføres nå vil allikevel medføre endringer også i våre systemer. For å følge reglene vil NKK sende dere e-poster med informasjon og be om tilbakemeldinger fra alle. Dette gjør NKK for å beskytte deres informasjon i enda større grad, samt skreddersy informasjonen vi sender ut.

Uten ditt samtykke vil ikke NKK lenger kunne gi deg relevant informasjon om utstillinger, medlemstilbud, og viktige nyheter om NKKs arbeid for hund og hundeeier. Du vil heller ikke lenger motta informasjon om medlemsfordeler fra NKK sine samarbeidspartnere, eller annen informasjon du er vant til å få fra NKK.

NKK vil gjerne fortsette å formidle fordelene du har som medlem i en av våre klubber og forbund, men trenger altså at du hjelper oss aktivt med å få til dette. Du kan når som helst trekke tilbake samtykket du har gitt.

Logg deg inn på https://www.nkk.no/ og gå videre til «Min Side», og gi ditt samtykke.