Sørlandets Harehundklubb´s Evjeprøven på Naglestad 20-21. november 2009

Påmeldingen til prøven var stor så her trengtes mange dommere noe som skulle vise seg ikke å være så lett å få tak i . For at alle påmeldte skulle få starte måtte de av hundene som aldrede var NJCH og påmeldt i EP starte i ÅP hvis de ønsket å delta . Totalt var det påmeldt 31 hunder der 8 startet i EP – 15 i ÅP og 8 i SP.
Av de 8 som startet i EP klasse var det 4 Finsk Støver, 1 Hamiltonstøver, 2 Dunker, 1 Hygenhund. I ÅP klasse var det 6 Finsk Støver, 2 Dunker, 6 Hamiltonstøver og 1 Hygenhund.
I SP klasse stilte 8 hunder til start, her var det 3 Beagle og 5 Drever.

Natt til fredag øste regnet ned og det fortsatte hele prøvedagen fredag så de fleste som startet denne dagen så ikke så lyst på det. Terrengene som var skaffet til veie var jamt over bra og noen hunder klarte å jage til premiering tross det dårlige været som ikke ga seg før utpå kvelden.
Fredagen og første prøvedag var den dag som telte for SHK´s  klubbmesterskap og her gikk Finsk Støver 00260/02 King til Torbjørn og Bjørn Anders Strand av med seieren. Her tok Torbjørn også sitt andre napp i jubileums pokalen. King som på prøven stilte i EP klasse oppnådde også her å bli NJCH. Han er født 10.07-2001.

Finsk Støver 00260/02 King til Torbjørn og Bjørn Anders Strand

Posted in Eliteprøver.