Heder & ære

Som tidligere informert om blir det ikke et vanlig årsmøte i år. Årsmøte vil bli avholdt som et digitalt møte. Dette er det orientert mer om i Innkallingen til årsmøte som også er tatt inn i siste nr av Finskstøver’n.

Men utdeling av vandrepokaler, diplomer og annet Heder og Ære vil bli foretatt som tidligere.

Dette gjelder følgende:

Oppdretterpokal:
Gitt av: Tranlandets Kennel v/Gunnar Hansson og Fb Kennel v/Frank Vidar Brusveen

Revepokal:
Gitt av: Janne og Egil Sandbakken

Svenska Finskstövarföreningens Vandringspokal FFN 30-år:
Gitt av: Svenska Finskstøverforeningen.

Avl- og oppdrettsdiplomer:

Avlsdiplom for tisper:
Diplom tildeles når tispa har jaktpremierte avkom i minst 2 kull med forskjellige hannhunder, og avkommene har minst 10 poeng. Poengene kan samles over flere år. Diplomet tildeles en gang.
Avlsdiplom for hannhunder:
Diplom tildeles når hannhunden har jaktpremierte avkom i minst 3 kull med forskjellige tisper, og avkommene har minst 12 poeng. Poengene kan samles over flere år. Diplomet tildeles en gang.
Oppdretterdiplom:
Diplom tildeles oppdretter med kull fra minst 2 forskjellige tisper. Samme kombinasjon kan kun benyttes en gang ved tildeling av oppdretterdiplom. Kravet er 15 poeng på avkom fra minst to kull. Oppsamling av poeng over flere år er tillatt.

Tildeling av NUCH og NJCH diplom:
Medlemmer som har hunder som er blitt tildelt utstilling eller jaktchampionat i NKK for sesongen 2020/21 kan sende inn kriteriene på hunden sin og få tildelt diplom fra FFN.

Statutter for overnevnte oppmerksomheter finner du på FFN sin hjemmeside her.
Her vil du likeledes finne link til det skjema som skal benyttes til å melde inn den enkelte hund. Linken finner du under de enkelte tildelinger. Skjemaet skal videre oversendes på mail til: ffnstyre@gmail.com. Dette gjøres ved å trykke på «Send» knappen i bunnen av skjemaet.

Påmeldingsfristen er 8. mai 2021.

Det vil likeledes bli utdelt diplomer for månedens hund. På grunn av at vi ikke kan avholde et ordinært årsmøte vil alle disse oppmerksomheter bli sendt ut postalt etter den 23. mai.

Har du eventuelle spørsmål kontakt FFN sin sekretær Trond Ivar Moen på mail troivar@online.no eller telefon 90529234.

Da håper vi mange melder inn sine hunder.

Styret i FFN