Evjeprøven i regi av Sørlandets Harehund Klubb. 29-30 november 2014

Prøven ble avholdt både som elite prøve og som åpen prøve og da klubbmesterskap, med startende hunder på både lørdag og søndag.

Totalt startet 13 hunder i ÅP og 8 hunder i EP. Flertallet her var Finskstøvere.
Prøven ble preget av snøfall med tung våt snø som kom på morgen siden på lørdag.  Dette gjorde det vanskelig å både få ut og å jage. Av Ep hundene var det kun to som jaget full tid, dette var Finskstøver TD Erkki til Kjell Petter Thue og Finskstøver Doffen til Reidar Grimestad. I ÅP var det kun 1 hund med full tid, Rg Betty til Svein og Rune Gjengedal.
Dag to var også føret varierende, Erkki jaget igjen premie los og ble eneste hund med 1 EP og prøvevinner EP! Ungtispa Ayla til Helge Bjørgan jaget full tid dag to og sikret med det en 3 EP. Doffen som hadde full tid dag 1, fikk ikke ut dag to, men det holdt likevel til 3 EP.
I Åpen klasse søndag, ble det mange gode resultater, best av alle og klubbmester (best av begge dager), ble Lady til Kai Arne Rødland med imponerende 205 poeng.

Premierte Finskstøvere i EP
1 EP TD Erkki 328/344 poeng. Kjell Petter Thue
3. EP Ayla 245/255 poeng. Helge Bjørgan
3. EP Doffen 197/208 poeng. Reidar Grimestad.

Premierte Finskstøvere ÅP
1 Åp. Lady 196/205 poeng. Kai Arne Rødland.
1 Åp. Rg-Tara 195/204 poeng. Kjell Grimestad.
1 Åp. Rovakon Jekku 191/198. Thor Audun Askedal og Thor Arne Føreland.
1 Åp. Rg-Betty 182/189. Svein og Rune Gjengedal.
2 Åp. Harakollens Panu 152/158. Kjell Jackobsen.

Takk til SHK med Tom Arild Hauge i spissen for et flott arrangement og gode terreng!
Posted in Eliteprøver.