DM 2010 Distrikt 3. På Hallbjønnsekken 06.11 – 07.11 2010

Aust – Agder Harehundklubb – Telemark Harehundklubb – Sørlandets Harehundklubb og Vestlandets Harehundklubb har blitt enige om å samarbeide når det gjelder DM.
Dette skal nå prøves i 4 år. I år var det AAHK som var teknisk arrangør, det er de som står for arrangementet, har prøveleder og NKK representant. Klubbene er blitt enige om å ta med så mange som 35 hunder, dette skal klareres nå det blir henter dommere fra alle klubbene. Terrengene vil i all hovedsak ligge i Telemark og Setersdalen. Hovedkvarter blir Hallbjønnsekken, så de lengste terrengene vil ligge opp til 2 timers kjøring fra hovedkvarteret. Terrengkomiteen har lagt ned en stor jobb og har over 40 terreng å velge i.
Terrengkomiteen i år besto av Sverre Rinden  Rune Sliper – Kåre Usterud.
Prøveleder i år var Sam Samuelsen og NKK sin representant var Jacob Olimstad.

Alt fra defilering, dommermøter og premieutdeling gikk knirkefritt!
Lørdagen startet med tørt og kaldt føre, terrengene var noe spredt, noen hadde barmark, noen skare og noen løssnø. Det skulle vise seg som ett vanskelig føre, da kun 9 av totalt 32 startende elitehunder oppnådde full tid! Best av alle etter første dag, var en ekvipasjen NJCH NUCH Pirjo/Kjell Jan Moseid!

Føreforholdene på søndag, var stort sett likt føret på lørdagen og igjen skulle det vise seg vanskelig for hundene! Ingen av de 9 hundene som jaget full tid første dag, klarte å følge opp med dette på søndagen! Spenningen var derfor stor da det endelig kom til premieutdeling! Finskstøver dominerte resultatlisten stort, med 5 hunder på de 6 første plassene!
Av de 35 påmeldte hunder var det i alt 24 Finsk Støvere, tre av diss måtte dessverre melde forfall grunnet skade.

Resultatene fra DM for de 5 beste Finsk Støver var som følger:

Nr.1 og PRØVEVINNER. INT.UCH  N S JCH RR BOSSMÅLAS DIXSON. EIER. KÅRE USTERUD.
Her ble det totalt 369 konkurranse poeng.

Nr.3. 15027/06 N JCH N UCH RR Balder til Ruben Jørgensen med 355 konkurranse poeng.
Nr.4 00152/04 N JCH Flekken til Jon Kvisli med 355 konkurranse poeng.
1. Res. Balder til Rinden.  2.Res. Odin til Moland.

FFN Gratulerer alle hunder og hundeeiere og ønsker dem lykke til på NM!

Posted in Eliteprøver.