Finskstøverpokalen 2023 vel gjennomført

Lørdag 18. november var det klart for årets Finskstøverpokal. Ved opprinnelig påmeldingsfrist var det dessverre kun 9 påmeldte. Men ved å forlenge fristen med en uke så ble påmeldingen mye bedre. Etter at 2 måtte trekke seg, var det 13 igjen som ville prøve lykken.

Fredag kveld ble alle samlet på Strandenga ved Biristrand. Med Vestoppland HHK som teknisk arrangør var alt lagt til rette for en fin kveld. Vi våknet lørdag morgen med en gradestokk som viste opp mot minus 19 grader. Men alle var innstilt på å reise på skogen.

Forholdene med snø og mange minusgrader gjorde at de ble kun følgende premiering:

1 stk – 1.pr

1 stk – 2.pr

3 stk – 3.pr.

Her er de heldige på 1. til 3 .plass:

Nr 1 – Andersnatten Tina Turner til Ole Ivar Bergan

Nr 2 – Prøyslia’s Heika til Egil Hanseseter

Nr 3 – TS-Affi til Jan Olav Smerud.

Vi gratulerer!

Finskstøverforeningen har likeledes ønsket å gi noe tilbake til de som dømmer for oss. Det var innhentet en ny Tracker fra Finland og den heldige som ble trukket ut blant dommerne til å få denne ble Kai Engeli fra Vestoppland HHK.

FFN vil også takke våre sponsorer som støtter oss:

Troll, Jakt og Friluft, Tracker og Sportsman’s Pride.

Likeledes vil vi takke Vestoppland HHK som tok seg på dette arrangement med David i spissen.

Det vil komme en mer fyldig reportasje i neste nr av Finskstøver’n.

Her er fullstendig premieliste: Premieliste Finskstøverpokalen

Arrangementskomiteen