Norkilpa 2022 arrangeres 3. og 4. desember

Vi håper nå å være kommet i rute igjen etter en lang periode med korona. Planen er at neste års Nordiske Rasemesterskap skal kjøres som planlagt. Om det blir i Norge, Sverige eller Finland er enda ikke avklart, men vil bli avklart i god tid før Norkilpa blir avviklet.

Neste års Nordiske Rasemesterskap vil da bestå 4 hunder fra hvert land. Disse uttatte tolv av Nordens beste finskstøvere har da muligheten til å konkurrere om den nordisk rasemester-tittelen for Finskstøver.

Denne prøve, Norkilpa 2022, arrangeres som en lukket EP-prøve og de fremste 15 hunder etter DM/NM-regelverket blir tatt ut til å kunne stille. De 4 beste fra denne prøve vil da kunne representere Norge i neste års Rasemesterskap for finskstøvere.

Prøven avholdes helgen 3. til 4. desember 2022.

Teknisk arrangør er Hedmark Harehundklubb. Stamkvarter vil være Milepelen Kro og Vertshus. Prøveleder vil være Dag Rune Løvberg, med telefon 913 46 686.

En dyktig komite vil legge alt til rette for et flott arrangement sammen med velvillige erfarne dommere fra distriktet.

Følgende priser gjelder for overnatting og mat:

Overnatting i dobbeltrom med frokost, termos med kaffe og matpakke Kr.995,- pr. person pr natt

Middag fredag kveld, Gryterett med tilbehør  Kr. 275,-

Lunsj lørdag, lapskaus                                           Kr. 159,-

Lørdag, Julebuffet med dessert og kaffe             Kr. 395,-

Middag, søndag                                                        Kr. 269,-

Pris pr. person i dobbeltrom inkludert bespisning, 2 netter   Kr. 3088,-

Alle hunder må holdes i bur, om ikke dette overholdes tillegges det et gebyr på kr. 1000,-

Julebuffet er et åpent julebord for også andre, slik at vi ber den enkelte hundeeier å stille i et anstendig antrekk på lørdagens middag.

Bestilling av rom og servering skal gjøres til telefon 62 97 01 30 eller på mail til booking@milepelen.no

Påmelding til prøven skal skje til:

Hedmark Harehundklubb sin jaktprøve 46-22020. Påmeldingsfrist er satt til 20.11.2022.

Påmeldingsavgiften er kr. 2 200,-.

Da er det bare å ønske alle velkommen til å melde seg på denne prøve slik at vi får et fint arrangement og ved det kan ta ut de 4 beste finskstøvere til å representere Norge i neste års Nordiske Rasemesterskap.

Eventuelle spørsmål rettes til Dag Rune Løvberg på telefon 913 46 686.

Styret i FFN

Posted in Norkilpa.