Finskstøverpokalen lørdag 8. oktober 2022

Årets Finskstøverpokal-prøve måtte som kjent avlyses 15. januar i år på grunn av føreforholdene. FFN vil nå arrangere denne prøven lørdag 8. oktober med Gudbrandsdal HHK som teknisk arrangør.

Prøven arrangeres som en åpen samlet endags prøve. Prøven er åpen for finskstøvere som er kvalifisert til å stille på jaktprøve. Hundeeier må ha vært medlem i FFN minimum 1 år på prøvetidspunktet.

Det vil bli en deltagerbegrensning på max 15 hunder. Ved overtegning trekkes det 15 hunder til start. Uttak på denne prøven går under Klubbkamp / raseprøve med egne uttaksregler. Det vil si åpen loddtrekning blant alle de påmeldte på nett. Dette er en prøve for alle FFN medlemmer og alle hunder kan melde på uansett om hunden er jaktpremiert tidligere eller ikke.

Losdyr: Hare.
Utover dette er det de vanlige jaktprøvereglene til NHKF som gjelder.

Deltagerpremier, diplomer, pokaler, Tracker hundepeil og andre flotte premier med mer blir som annonsert til januar prøven benyttet. Et minne den enkelte vil sette pris på.

Startkontingent kr. 900,-, som kun dekker overnatting og mat til dommerne, innbetales til FFN sin konto: 0530 58 28116 når hunden er trukket ut til å være med.

Påmelding til prøven på mail til Trond Ivar Moen innen fredag 16. september.
E-post: troivar@online.no Eventuelle spørsmål mob: 90529234.

Oppgi reg.nr og navn på hunden og mobilnr, e-postadresse, navn og adresse på eier.

Deltakere blir kontaktet direkte.

Likeledes oppfordrer vi alle til å stille på Jegermiddagen fredag kveld til defilering av uttatte hunder og trekking av dommer samt en hyggelig jaktsamtale og god mat.

Overnatting og jegermiddag fredag kveld vil være på:
Maurvangen
Hytte med 2 stk soverom 1200,-. Når det gjelder hytter så finnes det i flere størrelser,
dette er pris på hytte beregnet på 4 personer.
Frokost med niste og termos: kr 180,-.
Jegermiddag: kr 200,-.
Varmmat lørdag ettermiddag: kr. 200,-.
Hytte med nødvendig servering bestilles på telefon: 61238922 eller 90135434

Resultater og premieutdeling vil bli foretatt så snart dommermøte er ferdig.

Så da ønsker vi alle velkommen til et nytt arrangement i FFN regi. Styret legger opp til at denne prøven vil bli arrangert annen hvert år, det år ikke Norkilpa gjennomføres. Det er kun i år denne prøve vil bli på samme år som Norkilpa grunnet Pandemi og utsettelse. Årets Norkilpa vil bli arrangert helgen 2. – 4. desember. Egen invitasjon vil bli sendt ut.

Finskstøverforeningen Norge
Trond Ivar Moen