Månedens hund februar 2022 Winnie

Mor: N J(D)CH Hira NO43502/13

Eiere: Vetle Berntsen og Vilde Nilsen
Oppdretter: Per Sandåker

Winnie ble født i Felle hos Per Sandåker, sammen med 6 andre kullsøsken. Etter en litt røff start på livet, hvor mor døde kort tid etter fødsel, kom Winnie til oss i august 2018. Vi har trent mye med Winnie, da vi vet det er mye tid som må legges ned i arbeidet med en jakthund. Vi har vært mye i skogen på jakt etter hare, samt trent mye på utstillingsteknikk.

I skogen har Winnie begynt å ta god form, god jaktlyst og mye drivkraft! Han gir seg ikke på tap uansett hvor vanskelig det kan være. Stå-på-vilje er vel nøkkelordet som beskriver Winnie.

Vi kom litt sent i gang med prøver, og stilte han på sin første prøve høsten 2020. Denne høsten jaget han inn til 3. ÅP, og fant ut at vi legger prøver på hylla resten av sesongen for å trene mer. Sesongen 21/22 har vi en litt treg start, vanskelig og varmt føre, noe som gjorde det nærmest umulig å holde på mer enn 2-3 timer av gangen. Men utover høsten hvor føret blir bedre, begynner Winnie igjen å vise at han er på vei til å bli en habil harehund. Vi melder oss på klubbmesterskapet til Telemark harehundklubb, og Winnie jager inn til sin første 1. ÅP og stikker av med 1. plassen i klubbmesterskapet. Uken etter jager han inn til sin andre 1. ÅP og er dermed eliteklar. Januar 2022 stiller vi på første eliteprøve hvor Winnie jager inn til 2. EP.

På utstillingsfronten kan vi telle 5 utstillinger. Winnie har 2 x VG og 3 x EXC, samt 1 Cert. I år skal vi igjen satse på utstillinger, og målet er at han skal bli utstillingschampion.

Vi gleder oss til fortsettelsen med Winnie i hus, og spente på hvilke resultater som kommer fremover.

Posted in Månedens hund.